Zakupy internetowe – co mówią najnowsze badania?

Przychodzące (95 wiadomości)-4

Firma e-COMMERCE POLSKA opublikowała raport: „Kupujemy w internecie 2014” z którego można poznać preferencje polskich internautów realizujących zakupy w sieci. Czego oczekują e-klienci i jakie są ich wymagania?

Z raportu wynika, że przede wszystkim cenimy sobie dostępność przez 24 godziny na dobę, co pozwala na realizację zakupów o dowolnej porze dnia i nocy (86% ankietowanych). Na drugim miejscu jest możliwość dostawy zamówionych towarów prosto do domu (81% ankietowanych). Na równi z wygodną dostawą jest możliwość łatwego i szybkiego porównywania cen produktów oferowanych przez sklepy (81%). Brakuje tu jeszcze informacji o najbardziej preferowanych formach płatności online.

kupujewinternecie.info.pl_wp-content_uploads_2014_11_RAPORT-Kupuje-w-internecie-2014.pdf-1

Wśród klientów eSklepów zaobserwowano efekt ROPO (polega on na szukaniu w internecie, a kupowaniu poza nim). Najczęściej spotykany był on w takich kategoriach jak: AGD (56%), odzież (45%), obuwie (43%), elektronika (37%).

kupujewinternecie.info.pl_wp-content_uploads_2014_11_RAPORT-Kupuje-w-internecie-2014.pdf-2

Istnieje również pojęcie „odwróconego efektu ROPO”, co analogicznie oznacza szukanie produktów poza internetem, a kupowanie w eSklepach. Występuje on głównie w takich kategoriach jak: AGD (57%), elektronika (43%), meble i obuwie (38%), zaraz za nimi jest odzież (37%).

kupujewinternecie.info.pl_wp-content_uploads_2014_11_RAPORT-Kupuje-w-internecie-2014.pdf-3

Polscy e-klienci, miesięcznie wydają na zakupy online: 590 PLN (AGD), 302 PLN (meble), 133 PLN (obuwie), 90 PLN (odzież), a zaraz za nią jest biżuteria (89 PLN).

kupujewinternecie.info.pl_wp-content_uploads_2014_11_RAPORT-Kupuje-w-internecie-2014.pdf-4

45% kupujących deklaruje robienie zakupów w polskich eSklepach, natomiast 13% w zagranicznych. W przypadku sklepów internetowych warto również zainteresować się tym jak przedstawia się sprzedaż za pośrednictwem urządzeń przenośnych jak telefony lub tablety i związanych z nimi płatności mobilnych.