Kim są E-Konsumenci?

Przychodzące (95 wiadomości)-3

Coraz częściej zakupy internetowe zastępują kupowanie tradycyjne. E-zakupy są wygodne, szybkie i przyjemne. Kto najczęściej z nich korzysta? Kim są współcześni e-klienci?

Opublikowana przez e-COMMERCE POLSKA prezentacja pod tytułem „Raport: Kupuję w internecie 2014” pokazuje na swoich slajdach, kim są polscy użytkownicy sklepów internetowych oraz jakie są ich zachowania.

kupujewinternecie.info.pl_wp-content_uploads_2014_11_RAPORT-Kupuje-w-internecie-2014.pdf

Jak widać 64% populacji (21,6 mln) korzysta z internetu. 78% z nich (17 mln) odwiedza serwisy eCommerce, a 59% internautów (12,7 mln) odwiedza eSklepy. To bardzo dużo, a eksperci branży prognozują, że te liczny z roku na rok będą coraz większe.

Jeśli prowadzimy sklep internetowy lub serwis z branży eCommerce musimy, zatem mieć na uwadze, że drzemie w nim olbrzymi potencjał. Warto, zatem zadbać o odpowiedni odbiór przez użytkowników, będącymi naszymi potencjalnymi klientami.

Spełniaj oczekiwania potencjalnych klientów

Jednym z aspektów, o które szczególnie trzeba zadbać to nie tyle estetyczny i bardzo funkcjonalny wygląd witryny internetowej, a raczej płatności online. O ile sam wygląd jest rzeczą gustu i z wielu badań wynika, że nie jest on na pierwszym miejscu, tak już wygodne płatności internetowe są faktem, który potrafi skutecznie zniechęcić klientów do finalizacji zakupów w danym sklepie.

Okazuje się, bowiem, że klienci mają swoje ulubione formy płatności, którym ufają najbardziej i lubią z nich korzystać, bo są dla nich z jakiegoś powodu najwygodniejsze. Jeśli ich nie zapewnimy, to klient odejdzie porzucając koszyk i skorzysta z oferty konkurencji.

Warto, zatem różnicować formy płatności online i dostosowywać je do preferencji użytkowników. Młodzi często preferują drobne płatności smsem, starsi natomiast lubią płacić kartą płatniczą lub przelewem. Pozwólmy im na to, a na pewno nie stracimy.