Franczyza w firmach kurierskich – szansa dla młodych przedsiębiorców i ecommerce

Bezrobocie w Polsce, według statystyk, czyli również teorii, rokrocznie jest coraz niższe. W praktyce jednak okazuje się, że w dalszym ciągu mnóstwo osób boryka się z brakiem odpowiedniego zatrudnienia, które pozwoliłoby na osiąganie dochodów pokrywających miesięczne potrzeby konsumenckie. W takich sytuacjach mnóstwo osób decyduje się na własną działalność gospodarczą. Brak pomysłów i bariery finansowe potrafią być jednak tak poważną przeszkodą, że już na starcie potencjalny przedsiębiorca przekreśla swoje szanse na zawodowy rozwój oraz sukces

Franczyza – koło ratunkowe dla młodych przedsiębiorców

 

Jest jednak kilka sposobów na to, aby mimo pozornie beznadziejnej sytuacji znaleźć dla siebie odpowiednie rozwiązanie. Prosty przykład – tanie przesyłki kurierskie. Dziś coraz więcej osób korzysta z usług kurierskich, czego wyraźnym efektem jest duży popyt na nie. Przedsiębiorstwa kurierskie o ugruntowanej pozycji na rynku bardzo chętnie nawiązują współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy prowadząc własną działalność będą mogli działać pod ich szyldem. Jedną z firm, która oferuje tego typu współpracę jest inPost. Jest to firma z wieloletnim doświadczeniem i silnymi korzeniami branżowymi. Logo rozpoznaje każdy Polak, dlatego też nowy punkt firmowy od początku swojego istnienia skazany jest na sukces. Warto również zauważyć, że firma ta wzniosła się na wyżyny biznesu, dzięki nowatorskim systemom obsługi klientów a zaliczają się do nich na przykład paczkomaty.

 

Jakie korzyści niesie za sobą skorzystanie ze współpracy franczyzowej?

 

  • Przedsiębiorca dostaje od swojego partnera biznesowego całe know – how. Nie musi więc uczyć się branżowych zasad metodą prób i błędów.
  • Młody partner biznesowy często dostaje (zupełnie za darmo) całe wyposażenie lokalu, dzięki czemu z góry ma zapewnioną profesjonalną identyfikację wizualną.
  • Franczyzodawcy często pomagają w wyszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji a także wspomagają finansowo oraz merytorycznie cały proces marketingowy.
  • Franczyzobiorca ma zapewniony stały, minimalny dochód z prowadzonej działalności.

 

Zastanawiając się więc dalej w jaki sposób postawić swoje pierwsze kroki w biznesie, warto przemyśleć powyższą propozycję.